پرتال مشاغل ایران

آگهی رایگان

ads

-   اهميت تبليغات اينترنتي و تاثير آن در کسب و کار

تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يک کانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد. در تعريفي ديگر، تبليغات اينترنتي را اينگونه تعريف نموده‌اند: نمايش دادن نامها و علائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتها (پايگاهها)ي پربيننده اينترنت، به نحوي که به تحقق اهداف تبليغات کمک نمايد.
? شکل‌گيري تبليغات اينترنتي
با شروع فعاليت هاي تجاري در اينترنت، تبليغات اينترنتي نيز پا به عرصه گذاشت. به نظر مي‌رسد اولين شيوه براي تبليغ استفاده از پست الکترونيک بوده باشد. اما با اضافه شدن فناوري وب به اينترنت، تبليغات اينترنتي به شکل امروزي آن آغاز گرديد. در سال ???? اولين بنر تبليغاتي - که امروزه معمول‌ترين و مشهورترين مدل تبليغ در اينترنت است - در پايگاه اينترنت "هات واير" به کار گرفته شد. از اين سال به بعد بود که تبليغات اينترنتي به عنوان تکنيکي موثر و کارا براي تبليغات مورد توجه بازاريابان قرار گرفت. به مرور زمان انواع جديدي از مدلهاي تبليغات در اينترنت شکل گرفتند و ميزان هزينه‌هاي تبليغاتي به طور مداوم افزايش پيدا کرد. به طوري که از ميزان ?? ميليون دلار در سال ???? به ??? ميليون دلار در سال ????، ??? ميليون دلار در سال ????، ? ميليارد دلار در سال ???? و ? ميليارد دلار در سال ???? رسيد. همچنين بر اساس آمار منتشره در موسسه تبليغات تعاملي که يکي از معروفترين و معتبرترين موسسات در زمينه ارائه آمار و اطلاعات اينترنتي است ميزان هزينه‌هاي تبليغات اينترنتي در سالهاي ????، ????، ???? و ???? به ترتيب برابر با ???/?، ???/?، ???/? و ???/? ميليارد دلار بوده است(بختايي،????).
? اهميت تبليغات اينترنتي
در مقايسه با تبليغات سـنتي، تبلـيغ در اينترنت از مزيت‌هاي قابل ملاحظه‌اي برخوردار است از آن جمله مي توان به ايجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ايجاد يک پيوند مستقيم به ليست محصولات، توانايي هدفگيري ايستا و پوياي مشتريان، دسترسي جهاني و شبانه‌روزي، ارسال و نگهداري و به روز رساني آسان، قابليت اندازه‌گيري و ردگيري بالا، طراحي پيام آگهي و قابليت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزينه تبليغ در اينترنت نيز به مراتب کمتر از رسانه هاي ديگر مي باشد.
شرکت هاي تجاري اگر بخواهند در عرصه فعاليت باقي بمانند و موقعيت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چاره‌اي جز به کارگيري اين نوع از تبليغات نخواهند داشت. اين امر درمورد شرکتهايي که بخواهند در سطح جهاني فعاليت کنند مصداق بارزتري خواهد داشت. تبليغات اينترنتي داراي اشکال مختلفي است که هر شکل آن داراي ويژگي‌هاي خاص خود است. با توجه به هدف تبليغات، نوع محصول، ويژگي‌هاي مخاطبان، بايد شکل متناسب تبليغات اينترنتي انتخاب شود(گلچين،????).
? مزيت هاي تبليغات اينترنتي
تبليغ در اينترنت مزيتهاي زيادي نسبت به تبليغات سنتي دارد، از آن جمله مي‌توان موارد زير را نام برد:
? ايجاد ارتباط دوطرفه: تبليغات اينترنتي يک ارتباط دوطرفه بين تبليغ کننده و مخاطب ايجاد مي‌کند. مخاطبان نه تنها تبليغات را دريافت مي‌کنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سوالات خود را در مورد محصولات با تبليغ‌کنندگان مطرح کنند.
? ايجاد يک پيوند مستقيم به ليست محصولات: تبليغات اينترنتي با يک پيوند مستقيم، دسترسي به اطلاعات محصولات مرتبط را براي مخاطبان فراهم مي‌سازد. اين قابليت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزايش تعاملات تجاري مي‌شود.
? دسترسي جهاني و شبانه‌روزي: تبليغات اينترنتي داراي دسترسي جهاني است و در تمام روزهاي سال و تمام ساعات روز در دسترس مي باشد که اين امر موجب افزايش قابليت مشاهده و گسترش بازار آن مي‌شود.
? ارسال، نگهداري و به روز رساني آسان: به دليل ماهيت ديجيتالي، تبليغات اينترنتي داراي ويژگي‌هاي نمايش، نگهداري و به روز رساني آسان است. کاهش فرايند تهيه و اجراي تبليغات از جمله نتايج اين ويژگي‌ها تلقي مي‌شود.
? قابليت بالاي اندازه‌گيري و ردگيري: تبليغات اينترنتي به دليل ماهيت ديجيتالي، از قابليت ردگيري و اندازه‌گيري بالايي برخوردار است. از روشهاي گوناگوني براي ردگيري، ارزيابي عملکرد و سنجش اثربخشي تبليغات اينترنتي استفاده مي‌شود.
? قابليت فروش: در اين نوع از تبليغات پس از نمايش آگهي مي‌توان بلافاصله فروش را نيز انجام داد(محمدي،????).
? مدل هاي تجاري (کسب و کار) در تبليغات اينترنتي
? تعريف مدل کسب و کار (Business model): مدل کسب و کار (يا مدل تجاري) به يک ايده تجاري و برنامه استراتژيک در مورد نحوه به دست آوردن پول براي يک کسب و کار اشاره دارد. تبليغ اينترنتي موثر مي‌بايست داراي مدل تجاري مناسبي باشد که موجب موفقيت آن کسب و کار شود.
از جمله مدلهاي تجاري تبليغات اينترنتي مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
? مدل کسب و کار مبتني بر محتوا: براساس اين مدل از کسب و کار، ناشران اينترنتي مي‌بايست با ارائه محتواي ارزشمند و مهم براي مخاطبين خود، ترافيک سايت خود را افزايش دهند. تلاش اصلي مديران سايتها در اين مدل مي‌بايست، معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب، جهت افزايش ترافيک سايت شود.
? مدل مبتني بر ارائه خدمات متنوع اينترنتي: در اين روش ناشران اينترنتي خدمات متنوعي را براي مخاطبين فراهم مي‌آورند، که از آن جمله مي‌توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونيک (email)، اتاقهاي گفتگو (Chat Room) و يا پيغام رسان‌ها (Messenger) اشاره کرد. در اين روش ميزان موفقيت سايت به کيفيت خدمات ارائه شده بستگي دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از اين خدمات با ميزان کسب درآمد تبليغاتي اين شرکتها رابطه مستقيم دارد. از سايتهاي معروف در اين زمينه مي‌توان به AOL اشاره نمود(حسني،????).
? مدل مبتني بر فراهم آوردن امکان جستجوي سايتهاي مختلف: سايتهاي مبتني بر اين مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در ميان سايتهاي گوناگون و طبقه‌بندي آن سايتها بر اساس محتوا، خدماتي را به کساني که در جستجوي موضوع يا مطلب خاصي مي‌باشند ارائه مي‌نمايند. از زمره سايتهاي بسيار معروف در اين گروه مي‌توان "Yahoo" را نام برد.
? مدل مبتني بر ارائه خدمات تبليغاتي: شرکتهاي اين گروه به کساني که مايل هستند در اينترنت تبليغ نمايند، خدماتي را ارائه مي‌دهند. اين خدمات شامل طراحي تبليغ و کمک به يافتن مکان مناسب جهت نمايش تبليغ مي‌باشد. بسياري از اين شرکتها حتي خدمات ردگيري تبليغات و نيز اندازه‌گيري‌هاي مربوط به اثر بخشي آن تبليغات را نيز انجام مي‌دهند. از جمله شرکتهاي اين گروه مي‌توان از "Doubleclick" نام برد.
? مدل مبتني بر شبکه تبليغاتي: شرکتهاي اين گروه فضاهاي ناشران اينترنتي را در معرض خريد تبليغ دهندگان قرار مي‌دهند و پس از خريد يا اجاره آن فضاها از سوي تبليغ دهندگان، درصدي را بعنوان حق‌العمل دريافت مي نمايند " Adoutlet " از جمله اين شرکتها مي‌باشد.
? تبليغات بنري (Banner Advertising)
پر استفاده‌ترين شکل تبليغات اينترنتي، بنرها به شمار مي‌آيند. استفاده از ابزار و روش‌هاي نوين، افزون بر افزايش تأثير اين شکل از تبليغات، انقلابي در اين نوع تبليغ ايجاد کرده است. تبليغات بنري نقش بسزايي در افزايش قابليت‌هاي تصويري نام‌ها و علائم تجاري دارند. مطابق گزارش تبليغاتي فورستر، در شرايط يکسان، تبليغات آنلاين تأثير زيادي در مشهور شدن نام تجاري شرکت‌ها دارند. (تقريباْ حدود ?? درصد)
افرادي که ابزارهاي تبيغاتي سنتي را براي محصولات خود مناسب نمي‌دانند، مي‌توانند از تبليغات بنري براي گسترش نام شرکت خود بيش‌ترين بهره را ببرند. کليد موفقيت افرادي که فعاليت‌هايشان ارتباط تنگاتنگي با شبکه اينترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سايتهايي است که به نحوي با موضوع تبليغ آنها مرتبط هستند. ديدن تبليغات بنري يک شرکت از سوي مشتريان، چه با کليک بر روي آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزينه‌اي اندک، نقشي باور نکردني دارد.
بطور کلي بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحي مي‌شوند. بنرها بدليل هزينه کم در طراحي و پست از متداول‌ترين اشکال تبليغات اينترنتي به شمار مي‌آيند.
? بنرهاي ثابت: بنر ثابت به بنري اطلاق مي‌شود که تبليغ را بصورت يک تصوير و در اندازه اي ثابت ارائه مي‌کند. از آنجاکه بنرها در بسياري از سايت‌ها نمايش داده مي‌شوند، نرخ رويت بالايي دارند ولي نرخ کليک در آنها پائين است.
? بنرهاي انيميشن‌دار (بنرهاي پويا): در حقيقت بنرهاي ثابتي هستند که از فن‌آوري انيميشن در طراحي و ساخت آنها استفاده شده است. اين نوع بنرها بدليل برخورداري از انيميشن نسبت به بنرهاي ثابت غالباً نرخ کليک بالاتري دارند. بنرهاي ثابت و انيميشن‌دار هر دو ابزاري‌هاي مناسبي براي معرفي نام تجاري مي‌باشند.
? بنرهاي تعاملي: شکل ديگري از بنرها، بنرهاي تعاملي هستند. در اين نوع بنرها که به تازگي بسيار مشهور شده‌اند، براي کاربران اين امکان فراهم است که ارتباط دو طرفه‌اي را با تبليغ کنندگان برقرار نمايند. به عنوان مثال گزينه‌‌هايي به منظور ورود اطلاعات براي کاربران در نظر گرفته شده و به تناسب اطلاعاتي که کاربران وارد مي‌کنند، پاسخ‌هايي به آنها داده مي‌شود. از بنرهاي تعاملي غالباً در خريدها و ثبت نام‌هاي اينترنتي و مواردي از اين قبيل استفــاده مــي‌شــود. در اغــلب موارد بــنرهاي تعاملــي با اسـتفاده از HTML ,Java Script ,Java Applet ساخته مي‌شوند. امروزه بنرها از اشکال، اندازه‌ها و روش‌هاي ارائه استانداري برخوردار هستند(حسني،????).
? تبليغات اينترنتي در ايران، راهبردها و راهکارها
در ايران اينترنت از سال ???? بطور نسبتاً فراگير به کار گرفته شده است و تعداد کاربران آن بطور فزاينده‌اي در طول ساليان اخير افزايش يافته است. با وجود اينکه تعداد سايتهاي فارسي از رشد بسياري برخوردار بوده است اما همچنان تعداد تبليغات اينترنتي اين سايتها بسيار کم و ناچيز مي‌باشد. اين موضوع باعث شده مشکلات مالي فراواني براي سايتها بوجود آيد چراکه يکي از مهترين منابع درآمد سايتها در دنيا، درآمدهاي ناشي از تبليغات مي‌باشد. مشکلات مالي سايتهاي ايراني، بسياري از آنها را پس از مدتي به تعطيلي مي‌کشاند و اين به معناي از دست رفتن فرصتهاي شغلي براي عده‌اي مي‌باشد. نکته قابل توجه ديگر اين است که بازار تبليغات اينترنتي سايتها فقط محدود به يک کشور و يا يک منطقه خاص نمي‌باشد اين به معناي دسترسي به بازاري بسيار گسترده است که متاسفانه به دليل عدم استفاده مناسب سهم سايتهاي ايراني از حجم درآمد ناشي از فعليتهاي تبليغاتي بسيار اندک است.
عوامل بسياري دست به دست هم داده اند تا تبليغات اينترنتي در ايران نسبت به ميزان توجهي که جامعه به اين رسانه مي‌کند بسيار کمتر باشد. يکي از مهترين اين عوامل نداشتن مدل کسب و کار است. اصولاً سايتهاي ايراني با ديد تجاري ايجاد نمي‌شوند و در نتيجه براي آنها مدل کسب و کار مشخصي تعريف نمي‌شود. اين سايتها عموماً جنبه شخصي داشته و يا تنها معرفي و اطلاع‌رساني را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بديهي است آمار بازديدکنندگان چنين سايتهايي رقم قابل توجهي نخواهد بود، لذا جذب تبليغ براي اين سايتها، کاري بسيار مشکل و گاه محال مي‌باشد. در واقع يکي از پيش نياز‌هاي گرفتن تبليغ در هر رسانه‌اي، داشتن تعداد قابل قبولي مخاطب در آن رسانه مي‌باشد در نتيجه زماني که رسانه‌اي مخاطب قابل توجهي نداشته باشد، نمي‌تواند انتظار جذب تبليغات زيادي را داشته باشد از طرفي تعداد مخاطب در هر رسانه‌اي به نحوه انتخاب و عملکرد مدل کسب و کار آن بستگي دارد. بطور مثال چنانچه سايتي مدل کسب و کار مبتي بر محتوا را انتخاب نمايد، مي‌بايست تمامي سعي خود را در جهت شناسايي محتواي با ارزش و مهم براي مخاطبين خود نموده، از اين طريق ترافيک سايت خود را افزايش دهد. در حقيقت توانمندي هر ناشر اينترنتي در جذب و نگهداري مخاطبين خود منجر به ايجاد فرصتهايي براي جذب تبليغات اينترنتي مي‌شود
به طور کلي در هر فعاليت تبليغي دو هدف عمده مي‌تواند دنبال ‌شود، اول اينکه هر تبليغي با هدف ايجاد ارتباط و رساندن پيامي انجام م‌شود دوم اينکه هدف از انجام تبليغ فروش محصول ‌باشد. اما يکي از وجوه مميزه تبليغات اينترنتي با تبليغات سنتي در اين است که امکان فروش محصول و يا خدمت را بلافاصله پس از تبليغ و يا گاهي در حين نمايش تبليغ فراهم مي‌آورد. و در واقع اين امر امتيازي را براي اين نوع از تبليغات فراهم مي آورد. ولي نکته در اينجا است که در ايران بدليل فراهم نبودن زيرساختهاي تجارت الکترونيک و فقدان مکانيزم‌ها و قوانين لازم، مخاطبين امکان خريداري کالا و خدمتي را که تبليغ آن را بصورت اينترنتي مي‌بينند، ندارند. و اين به معناي از دست رفتن يکي از مهترين مزيتهاي تبليغات اينترنتي مي‌باشد زيرا چنانچه هدف از تبليغ فقط اطلاع رساني و ايجاد ارتباط باشد، بدليل همه گير نشدن اينترنت در کشور، رسانه‌هاي ديگري چون تلويزيون، راديو و روزنامه‌ها قطعاً تاثيرگذاري بيشتري خواهند داشت. نتيجه اينکه در چنين فضايي اينترنت بعنوان يک رسانه شانس خود را براي جذب تبليغات بيشتر از دست مي‌دهد‌.
از سوي ديگر در ايران تبليغات اينترنتي هنوز در سبد (پورتفوليوي) شرکتهاي تبليغاتي- که در بسياري از موارد بعنوان مشاور تبليغ دهندگان، خدماتي را به آنها عرضه مي‌نمايند- جايگاه مناسبي پيدا نکرده است. چرا که بدليل هزينه‌هاي کم تبليغ در اينترنت‌، کارمزد شرکتهاي تبليغاتي نيز در صورت دادن تبليغي در اينترنت بسيار کم مي‌باشد. از طرف ديگر عدم آشنايي اين شرکتها با مکانيزم‌هاي تبليغات اينترنتي از جمله مکانيزم‌هايي جهت سنجش و اندازه‌گيري اثر بخشي تبليغات اينترنتي‌، باعث شده است که اين شرکتها تمايل کمتري به دادن تبليغ در اينترنت داشته باشند. چراکه وجود مکانيزم‌هاي اندازه‌گيري اثربخشي تبليغات در اينترنت يکي از مزيتهاي اين تبليغات مي‌باشند و در صورتيکه امکان استفاده از مزيتهاي تبليغ در اينترنت در کشور فراهم نباشد، به تبع تبليغ دهندگان نيز تمايلي براي ارائه تبليغ در اينترنت نخواهند داشت.


تلفن ثبت سفارشات
02177875368
09122782948
09302872759
parand_tabligh@yahoo.com

پاسخگويي بصورت 24 ساعته
و شبانه روزي
حتي تعطيلات





https://telegram.me/networkmarket_co




اهميت تبليغات اينترنتي و تاثير آن در کسب و کار , کسب و کار , تبليغات اينترنتي

 

مشخصات آگهی دهنده
  • نام: samsung1biz adssamsung1
  • تلفن: 09122782948 - 021778
  • استان: تهران
  • آدرس:‌ تهران - شهر تهران
  • قیمت: با 09122782948 تماس بگیرید
  • مشاهده‌ی پروفایل
مشخصات آگهی
  • بازدید: ٤٩٩٩
  • تاریخ ارسال: ۹۵/۱/۱۲

*** آگهی های ویژه ***

فهرست آگهی ها
موضوع آگهی آگهی دهنده تلفن تماس
شربت سرد کن سام اکسير sajjad طبخ

٠٩١٢٧٢٩٠١٠١ - ٠٢١٦٦٨

يخ ساز صنعتي sajjad طبخ

٠٩١٢٧٢٩٠١٠١ - ٠٢١٦٦٨

مخلوط کن حرفه اي کاور دار sajjad طبخ

٠٩١٢٧٢٩٠١٠١ - ٠٢١٦٦٨

خريد فرش سجاده فرش سجاده آریا

٠٩١٢٥٣٦٧٤٨٧ - ٠٢١٤٦٨

قيمت سجاده فرش سجاده آریا

٠٩١٢٥٣٦٧٤٨٧ - ٠٢١٤٦٨

فرش محرابي فرش سجاده آریا

٠٩١٢٥٣٦٧٤٨٧ - ٠٢١٤٦٨

فرش سجاده فرش سجاده آریا

٠٩١٢٥٣٦٧٤٨٧ - ٠٢١٤٦٨

تور دبی . استانبول مصطفی نصراله زاده

٠٢١-٨٨٢٣٠٢٣٠

مالیاتی محمدرضا جعفري

٠٩١٢٧٣٥٠٨٧٧

ادبا آموزشگاه زبان آلمانی و زبان انگلیسی و خارجه آموزشگاه زبان ادبا

٠٢١٨٨٩١٣١٥٧

اخذ ویزای شینگن و رزرو هتل با پیشوازآسیا پیشواز آسیا

٠٢١٦٦٩٠٦٣٦٤

نرم افزار مطب اندرويدي گروه طلای نرم

٠٩١٢٠٣٣٩١٩٥ - ٠٢١٦٦٩

وکيل و مشاور حقوقي – حق الوکاله پايان کار آگهی اینترنتی

٠٩١٢٠٨٩٩٧٩٩ - ٢٢٧٣٦٢

سرويس تخصصي دفاتر بيمه سراسر کشور ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

شوکيک روميزي sajjad طبخ

٠٩١٢٧٢٩٠١٠١ - ٠٢١٦٦٨

دستگاه دوغ ساز چوبي sajjad طبخ

٠٩١٢٧٢٩٠١٠١ - ٠٢١٦٦٨

توسعه دهنده سایت محمود نژادلباف

٢٢٧٣٦١٤٣

سرويسي متمايز براي شرکت هاي بيمه ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

پنل اس ام اس ويژه آژانس هاي مسافرتي ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

راه رهايي از رکود بازار ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

ارسال پيام کوتاه از طريق اينترنت ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

پنل رايگان اس ام اس براي مراکز مذهبي ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

راهکاري براي افزايش فروش شما ایرانی نیک

٠٩٣٨٨٠٠٢٩٧٢ - ٠٢١٦٦٠

فروش فوق العاده عینک آفتابی اصل رکست عینک رکست

سایت فروش انواع عینک های آفتابی اصل رکست شیشه سنگ عینک رکست

فروش ویژه عینک آفتابی رکست Rext Eyewear عینک رکست

فروش اینترنتی عینک آفتابی شیشه ای و آنتی رفلکس رکست عینک رکست

خرید عینک آفتابی خلبانی شیشه سنگ ضد خش رکست عینک رکست

فروش عینک آفتابی شیشه سنگ و آنتی رفلکس ضد خش رکست عینک رکست

خرید عینک آفتابی مردانه و زنانه رکست Rext Eyewear عینک رکست

نرم افزار ايميل مارکتينگ و خدمات ارسال انبوه ايميل samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

مزاياي ايميل ماركتينگ samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

مروري بر اهميت تبليغات samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

غرفه سازي ، خدمات نمايشگاهي ، اجاره تجهيزات samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

مراجعين وب هدفمند هستند samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

گام مهم در ايميل مارکتينگ samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

چرا ايميل مارکتينگ؟ samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

طراحي کاتالوگ ست اداري لوگو سايت ليبل زونکن کلاسور samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان موتور سيکلت samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان لوازم ورزشي samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

تبليغات اينترنتي و بررسي جايگاه آن در سايت هاي ايران samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان لوازم ماهيگيري samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان لوازم آکواريوم samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان لوازم آشپزخانه samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات فروشندگان کارت ويزيت samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

بانک اطلاعات صنف صنعت مواد غذايي samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

تبليغات در دوران رکود samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

ايميل مارکتينگ samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

نکته هايي درباره ايميل مارکتينگ samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨

ايميل مارکتينگ فوق تخصصي samsung1biz adssamsung1

٠٩١٢٢٧٨٢٩٤٨ - ٠٢١٧٧٨